Poměrně často se setkávám s firmami či organizacemi, které sice mají vlastní internetovou doménu, ale používají ji pouze pro svoje www stránky – nikoli však pro elektronickou poštu. Jejich e-maily pak končí např. @seznam.cz nebo @gmail.com. A to je škoda. V následujícím textu se dozvíte, proč je lepší používat doménu (když už ji máte) i pro své e-mailové adresy.
Serióznější vystupování – E-mailovou adresou od tzv. freemailu nikoho nenadchnete. Takovou adresu si může pořídit kdokoli. Budete-li posílat e-maily ze své firemní domény, budete na své zákazníky působit seriózněji a pomůžete jim lépe identifikovat vaše zprávy s vaší firmou.
Příklad z praxe: jednou mi přišla faktura z e-mailové adresy ve tvaru jméno.příjmení@seznam.cz (a nebyla to faktura od firmy Seznam). Samozřejmě jsem je slušně odkázal do oněch míst a napsal jim, že nic platit nebudu – vždyť jakou mám jistotu, že ta adresa patří dané firmě a ne nějakému podvodníkovi, který to prostě zkouší? Žádnou.
I vám bych tedy doporučoval používat pro komunikaci se zákazníky svoji firemní doménu a neriskovat, že vaše faktury a důležité zprávy skončí v koši s tím, že je zákazník bude považovat za spam nebo podvodný e-mail.
Nezávislost na poskytovateli – Na trhu je mnoho poskytovatelů e-mailových služeb, u kterých můžete mít svoje poštovní schránky. Také si můžete provozovat vlastní firemní e-mailový server a mít vše zcela pod kontrolou a služby přesně podle svých potřeb.
Jak se rozhodnout? Koho si vybrat? Pořídit si svůj server nebo využívat cizích služeb? Odpověď zní: jak kdy. Vaše firma prochází různými obdobími, její potřeby se mohou měnit, nelze doporučit jednu variantu, která by vyhovovala vždy a všem. Rozhodnout se můžete různě – co je ale důležité je, abyste toto rozhodnutí mohli kdykoli změnit, aniž by to mělo negativní dopad na kontinuitu vašeho podnikání.
Díky vlastní doméně nebudou vaše e-mailové adresy vázané na vašeho aktuálního poskytovatele služeb. Co to znamená? Že až vám přestane vyhovovat (např. cenou nebo nabídkou služeb), můžete klidně přejít ke konkurenci – ale vaše e-mailové adresy zůstanou stejné. Pro vaše zákazníky se nic nemění a nebudou si muset přepisovat váš e-mail ve svých adresářích.
Budování značky – firemní doména ve vašich e-mailových adresách funguje jako reklama – sice malá, ale zadarmo. S každým odeslaným e-mailem pomáháte budovat povědomí o své značce nebo produktu. Využijte toho! (ostatně proč byste místo toho měli dělat reklamu poskytovateli e-mailu?)
Rozhraní, na které jste zvyklí – Možná stále váháte a říkáte si, že ten webmail, který máte teď je přeci jen celkem fajn a hlavně jste na jeho rozhraní zvyklí. Dobrá zpráva je, že ho nemusíte měnit. Vše lze nastavit tak, aby vám zprávy chodily do původní schránky a vy se nemuseli učit pracovat s jinou aplikací. V případě, že používáte e-mailového klienta, vás tento problém netrápí vůbec.
Pokud jsem vás motivoval k používání vlastní domény nebo se jen chcete na něco zeptat, můžete se na mne s důvěrou obrátit. Rád vám pomohu se
Neváhejte mne kontaktovat.